ပိဋကတ္ထဲက ေဗဒင္ပညာ
"""""""""""""""""""""""""""""
ပိဋကတ္ေတာ္မွာ
ေမြးေန႔ေမြးရက္ေမြးခ်ိန္ နာမည္ေတြနဲ႔
ေဟာရတဲ့ ေဗဒင္ထက္စာရင္
အ႐ုပ္အသံကို ၾကည့္ေဟာတဲ့
႐ူပသ်ွတၱရ လကၡဏာ ေဗဒင္ပညာက
ပိုမ်က္ႏွာရတာ ကိုေတြ႔ရပါတယ္။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေတာင္
ေမြးေန႔ေမြးရက္ေမြးခ်ိန္ေမြးရာေတြ ဘယ္ေလာက္တူတူ အသြင္သဏၭာန္ျခားနား ေနၾကတဲ့ လူေတြဟာ ဘဝအေျခအေနျခားေနၾကတယ္ မဟုတ္ပါလား?
မဟာပုရိသလကၡဏာက်မ္း
ဆိုတာကို ဘုရား႐ွင္က အသိအမွတ္ျပဳေတာ္မူပါတယ္။ မူရင္းလကၡဏာက်မ္းကေတာ့ လူအားလံုးကို ေဟာလို႔ ရခ်င္ရပါလိမ့္မယ္။
ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ကေတာ့ ေဒသနာေတာ္ အားေလ်ာ္စြာ မဟာပုရိသ လကၡဏာေတာ္ ၃၂-ပါးရဲ႕
အေၾကာင္းကို အခ်င္းအရာ ၃-ပါးလံုးနဲ႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။
မဟာပဒါနသုတ္ ႏွင့္ လကၡဏသုတ္တို႔ကို ႐ႈ႕ပါ။
ဘုရား႐ွင္ ဆိုတာ ယထာကမၼဴပဂဉာဏ္မွာ အထြဋ္အထိပ္သို႔ေရာက္ေတာ္မူလို႔
၁။ လကၡဏာ (အမွတ္အသား)
၂။ လကၡဏာရဲ႕ အက်ိဳးေပး
၃။ လကၡဏာ ေပၚရျခင္း၏ အေၾကာင္းကံ
ဤ သံုးပါးစလံုးကို အတိအက် သိေတာ္မူပါတယ္။
‘‘ဣမာနိ ေခါ, ဘိကၡေဝ, ဒြတၱႎသ မဟာပုရိသႆ မဟာပုရိသလကၡဏာနိ ဗာဟိရကာပိ ဣသေယာ ဓာေရႏၲိ, ေနာ စ ေခါ ေတ ဇာနႏၲိ – ‘ဣမႆ ကမၼႆ ကဋတၱာ ဣဒံ လကၡဏံ ပဋိလဘတီ’တိ။ (ဒီ၊၃၊၁၁၉)
တန္ခိုးႀကီးေသာ ေဗဒင္ဝိဇၨာတို႔ေသာ္မွ
လကၡဏာ နဲ႔ လကၡဏာရဲ႕ အက်ိဳးေပးကိုသာ သိၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းကံကိုေတာ့ မွန္းဆလို႔သာ ရပါတယ္။ ကမၼဝိသယ အစိႏၱယ်ကိုး။
ကံ-ကံ၏ အက်ိဳး
ကမၼဝါဒီ လို႔ မ်က္စိမွိတ္ ေႂကြးေၾကာ္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ လကၡဏာ ကိုလည္း မဖတ္တတ္၊ လကၡဏာ ရဲ႕ အက်ိဳးေပးကိုလည္း မသိ၊ လကၡဏာရဲ႕ အေၾကာင္းတရားကိုလည္း မသိ႐ွာၾကပဲ
ဣ႒ာရံု တခုခုၾကံဳလာမွ "ေအာ္၊ ဒါ ကုသိုလ္အက်ိဳးေပး"
အနိ႒ာရံု တခုခုၾကံဳလာမွ "ေအာ္၊ ဒါ အကုသိုလ္အက်ိဳးေပး" လို႔
လက္ခံယူဆၾကရပါတယ္။
လကၡဏာပံုရိပ္ ဆိုတာကို
ကံအက်ိဳးေပး ေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္း အျခင္းအရာေတြအတြက္
ဥပဓိသမၸတၱိ
ဥပဓိဝိပၸတၱိ အေနနဲ႔ စဥ္းစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ
ေမြးေန႔ေမြးရက္ေတြကလဲ
ကာလသမၸတၱိ ကာလဝိပၸတၱိ အေနနဲ႔
ယူဆစဥ္းစားရမွာပါ။
ေကာင္းကင္နကၡတ္ ၿဂိဳလ္ေနၿဂိဳလ္သြားေတြကို
ၾကည့္ၿပီး ေဟာခ်က္ထုတ္တဲ့ ပညာရပ္ကိစၥေတြကို
ဇာတကအ႒ကထာမ်ားမွာ ေတြ႔ရမွာပါ။
ဒီလို ဇာတ္ေတာ္ေတြမွာေတာ့ ေဗဒင္မွန္သလို လူကလဲ အခ်ိန္အခါၾကည့္ လုပ္ေဆာင္ေအာင္ျမင္ၾကတာမ်ိဳး ေတြ႔ရပါတယ္။
အျခားတဖက္မွာ
လူ႔ကံ ကို ဘာမွ သက္ေရာက္မႈ မ႐ွိသလို
နာမည္ပညတ္ကလည္း ဘဝကံနဲ႔ ဘာမွမဆိုင္ေၾကာင္း
ေဟာထားတဲ့ က်မ္းခ်က္ေဒသနာမ်ားကို ေတြ႔ရပါတယ္။
သူေတာ္ေကာင္း လမ္းစဥ္, သူယုတ္မာ လမ္းစဥ္ ကို
ေရြးခ်ယ္ေလ်ာက္လွမ္းရာမွာ
နာမည္ေတြ နကၡတ္ေတြ ႐ုပ္ဥပဓိေတြ အတိတ္ကံေတြ
ဘာမ်ွ အေရးမပါပဲ
မိမိ ဘယ္လို ေရြးခ်ယ္ ေလ်ာက္လွမ္းမယ္
ဆိုတာသာ အေရးပါပါတယ္။
ေဗဒင္ပညာရပ္ဟာ ပိဋကတ္နဲ႔ ညီၫြတ္သည္ျဖစ္ေစ မညီၫြတ္သည္ျဖစ္ေစ အေရးႀကီးသည့္ ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။
အေရးႀကီးတာက ဘာလုပ္လုပ္ တရားေတာ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီဖို႔ရယ္နဲ႔
လက္ေတြ႔ ေလာကကို ဘယ္လို အက်ိဳးျပဳသလဲ ဆိုတာပါပဲ။
သစၥာျပဳ ပရိတ္ရြတ္တိုင္းေတာင္ တန္ခိုးေတြ ခ်က္ခ်င္း ထမျပတဲ့ ဒီေလာကႀကီးထဲမွာ ေဗဒင္ပညာလဲ အကန္႔အသတ္ေတြ႐ွိေနတာ မဆန္းပါဘူး။
အိုးးးးး, ပိဋကတ္အ႒ကထာေဒသနာထဲ ရုပ္လကၡဏာေတြ, ၿဂိဳလ္နကၡတ္အေဟာေတြ ပါတယ္ဆိုလို႔
ေဗဒင္ပညာ ကို ယံုရမယ္,ေမးရမယ္ မဆိုလိုပါဘူး။
ထို႔အတူ
ေဗဒင္ဆရာတိုင္း
ေဟာခ်က္အကုန္ မွန္ခ်င္မွ မွန္မွာပါ။
မွန္တာေတာင္ အက်ိဳး႐ွိခ်င္မွ ႐ွိမွာပါ။
အက်ိဳး႐ွိတာေတာင္ အျပစ္ကင္းခ်င္မွ ကင္းမွာပါ။
မွန္ကန္ အက်ိဳး႐ွိ အျပစ္ကင္းတာေတာင္ ေမးသူကံနဲ႔ အပ္စပ္ခ်င္မွ အပ္စပ္ပါလိမ့္မယ္။
မွန္ကန္ အက်ိဳး႐ွိ အျပစ္ကင္းေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာက ဗုဒၶဘာသာ ေဗဒင္ဆရာတို႔၏ အပိုင္းျဖစ္ၿပီး
ကုသိုလ္ကံတိုးပြား အကုသိုလ္ကံဆုတ္ယုတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ တာဝန္ပါ။
ေမးျမန္းေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္ ပညာ႐ွိမ႐ွိကို သိရာ၏၊
အေရးၾကံဳမွ အစြမ္းအစကို သိရာ၏၊
စိရံ တိ႒တု သဒၶေမၼာ
ဓေမၼ ေဟာႏၱဳ သဂါရဝါ
ဆရာေက်ာ္ဆန္းလြင္
No comments:
Post a Comment